İzleyiciler

4 Ocak 2015 Pazar

patatesli kek ve yeni yıl armağanları

Kendimi bizim kasabada haftada bir gün kurulan ve insanların en büyük sosyal aktivitesi olan pazarda bi gariban köy amcasının büyük beklenti içinde olduğunu anladığım , ama sonunda pek tatmin olmamış bi ses tonuyla söylediği 'bazar bazar didik bu bazarda bitti' cümlesindeki kadar hayal kırıklığı içinde hissediyorum. Hem Üzgün hem de yapacak bişey yok rahatlığı içinde.  Benim cümlemde kardeş kardeş dedim kardeş de gitti.. halbuki geleli henüz bir hafta olmuştu.. daha planlarımız vardı. Soba başında kitap okuyacaktı o, ben de örgü örecektim. Sonraaa sohbet edip kek yiyecektik, kar yağışını seyredecektik, fotograf çekinecektik tik tiiiik.. Ama gitti çünkü iş görüşmesindem olumlu sonuç aldı, işe başlayacak.  Evet allaha Şükür güzel haberlerle gidiyor. Ya bi kaybımız olsaydı da o yüzden gitseydi.. dimi? Diyerek kendime teselli veriyorum. . Allah bizi sevdiklerimizden güzel sebeplerle ayırsın..


Sevgili blogdaşlarım, yeni yıla istediğim gibi giremesemde 2015 in çokkk güzel bir yıl olmasını diliyorum.  Kardeşim de bu güzelliğe ilk başlangıcı yapmış oldu. Hem çalışmaya başlayarak hemde bana kek kalıbı armağan ederek :D bende hemen bir patatesli kek ile karşılık verdim kendisine. Çocukluğumuzun lezzeti. Yengem yapardı davul fırınında kocaman bir tepsi, doya doya yerdik ohh. Tarif vereyim.

İki yumurta
Üç orta boy patates
Bir bardak süt yada maden suyu
Yarım çay bardağı yağ
Karabiber bolca, tuz, kırmızı biber,  azcık nane, azcık kekik.
İki tane kabartma tozu
Çedene (böyle küçücük mercimek kadar çıtır çıtır bişey)
Ceviz
Aldığı kadar un

Yumurta süt yada maden suyu yağ çırpılır. Rendelenmiş patatesler, baharatlar, ceviz, çedene ve unla beraber kabartma tozu eklenir.  Çok sıvı olmayacak bir şekilde oluyor hamurun kıvamı. Yağlanmış kalıba dökülür ve 175 derecede pişirilir. Ağır ağır pişmeli. İçi yumuşak dışı çıtır çıtır olmalı. Piştiğini klasik kürdan batırmaca yöntemiyle anlayabiliriz. Dinlendirdikten sonra yiyebiliriz :)


Ve bu boyunluklar da benim kardeşime armağanım. Makarna iple 7 numara şişle, 20 ilmek başlayıp, dümdüz ördüm gitti. 120cm. Puf puf sıcacık oldular. Artan iple de 10 ilmek başlayıp bant ördüm, takım oldular.





2015 hepimize uğurlu gelir inşallah. . Mutlu haftalar!!

4 yorum:

  1. Örgüler çok güzel ve sıcacık görünüyor tam zamanında örmüşsünüz kış bastırıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün diz boyu kar yağdı, kullandık sıcacık. Birsürü atkı şapka var ama yine de insanın öresi geliyor durmadan :)

      Sil
  2. kardeşinin işi hayırlı olsun.. hep güzel haberlerle dolup taşan bir yıl olsun..
    kardeş can'dır..
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş Teşekkürler güzel dileklerin için. Kalıyorum kardeş candır :) sana da mutlu haftalar..

      Sil

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news