İzleyiciler

10 Şubat 2014 Pazartesi

zeytinyagli biber dolmasi


Harika bir dolma yaptım. Kendim yaptım diye söylemiyorum ama ben çok beğendim :) neyse abartmayım. Aroması yoğun, tatlımsı ekşimsi, kıtırlı bir harçla yaptım.  Hemen tarifi verelim.

Malzemeler ve yapılışı

* 10 yada 12 adet orta boy dolmalık biber. Çekirdeklerini ayıklıyoruz.

* bir büyük soğan. Minnik mimnik doğruyoruz ve zeytinyağında kavuruyoruz.

* 10 yada 12 adet kuru üzüm (kuş üzümüne alternatif) küçük küçük doğruyoruz.  Çekirdeklerini çıkarmak için çok uğraşmayın, kıtır kıtır güzel oluyor yerken.

* iki yemek kaşığı Salça

* birer çay kaşığı karabiber,  kırmızı biber nane, kimyon veeee tarçın

* istediğiniz kadar tuz

* bir su bardağı yıkanmış pirinç.  Bütün malzemeler kavrulduktan sonra ekliyoruz.

* 10 yada 12 adet iri kıyılmış badem

Bir su bardağı ılık su ile pişiriyoruz harcımızı. Sonra demlenmeye bırakıyoruz bi yarım saat kadar.  Eğer vaktiniz varsa daha uzun bekletin, daha güzel karışıyor lezzetler.
Sonra dolmalık biberleri 'tıka basa doldurmadan' harcı biberlere koyuyoruz. Tencereye yerleştiriyoruz. Biberlerin yarısına kadar ılık su döküyoruz.  Birkaç limon dilimini biberlerin üstüne yerleştirip , yarım limonun suyunu da tencereye ekleyip kısık ateşte yarım saat pişiriyoruuuuz.
     




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages - Menu

Popular Posts

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben meride. Küçük bir kasabada öğretmenim. Çekirdek ailemle beraber, sobalı evimizde yaşayıp gidiyoruz. Güzel olan her şeyi seviyorum. Dekorasyon, el işi, yemekler, güneşli havalar, deniz kabukları, güzel banyolar, siyah beyaz fotoğraflar, yaşanmışlığı olan bir kenarda unutulmuş eşyalar... buyum işte ben :) Güzel paylaşımlarda buluşalım! :)

Blogger news